Vilka är ni?

Det verkar som att bloggen kollas in ibland av olika individer. Inte många men ibland några fler, ibland bara en. Vem eller vilka är ni. Vad hoppas ni på.... uppdateringar eller är det gamla inlägg som intresserar er!? Undrar om man skulle ta och fortsätta skriva här kanske. Någon gång ibland, värmen är på väg och allsvenskan har börjat. Känns riktigt bra. 

Tyvärr har man det inte så bra ställt ekonomiskt. Men jag har haft det ganska bra senaste tiden endå, i alla fall sista veckorna. Promenerat runt hela Södermalm och andra delar av Stockholm för att kolla på stans vackra broar, blev inspirerad av boken Över Stockholms Vatten ( http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9179882633 ) som jag hittade i en bokhandel för det överkomliga priset 59 kronor, ett riktigt fynd. Så jag promenerade runt och kollade/gick under och på majoriteten av broarna i boken skulle jag vilja säga, när man har dåligt med cash får man försöka vara kreativ. Dom här rundvandringarna som jag gjorde kändes bra för både kropp och själ. Istället för att sätta sig på någon krog eller i en park och supa ner sig så valde jag att aktivera hjärnan med fin arketektur. 

Ett bra beslut av mig även fast jag både slutat och börjat med antabus igen sen senast jag skrev. Nu har jag slutat igen. Men jag höll mig nykter i 1 år i alla fall. Det tyder på en viss karaktär, jag tar det lugnt med ruset nu faktiskt. Ska börja med Previa (eller vad det heter). Det ska ta bort alkoholsuget sägs det, får se om den gör det.

Jag som hade tänkt lägga upp lite fina bilder på broar som jag kollat in, men det gick inget vidare. Men googla på någon av  t.ex. Danviksbron, Skanstullsbron, Tranebergsbron, Västerbron, Årstabron eller köp boken Över Stockholms Vatten läs om och kolla in vad som finns i den boken. Boken består av lite lättsam fakta och kuriosa om broarna samt en massa fina färgbilder. 

Jag var för övrigt i Borås i lördags, skönt att allsvenskan sparkat igång nu. Hari nga större förhoppningar om att Bajen ska göra en bra säsong men man får väl hoppas att grabbarna kämpar i alla fall. Orkar inte analysera matchen i lördags, då kommer jag bara bli förbannad. Men jag är nöjd med 1-1, var besviken direkt efter matchen eftersom vi ledde matchen med 1-0 efter Emils kanon. Men sanningen är att vi ska vara glada att vi lyckades kryssa. Skit samma, det är bara att köra vidare.

Då har man avverkat ännu ett inlägg på den här bloggen. Får se om man skriver något mer sen... verkar ju ändå vara folk som kollat in bloggen trots att jag själv inte kollat in den på över ett havlår säkert. 

Lev väl och ta hand om er, jag är trött faktiskt. Känner mig klar med livet nästan.



Kommentarer
Postat av: J

Självklart hoppas man på uppdateringar. Om livet, vårtecken, hur Previa funkar (eller vad det nu hette) och fotbollen. Den går väl inte att undvika? :)

2009-04-07 @ 09:42:02
URL: http://heavenlydrunkie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0