Rulltrappan rullar...

...och jag plågas av musik som söver
Varenda liv, varenda känsla så länge ruljangsen  går bra
Dom får dej att vilja ha och vilja ha en massa prylar å klöver
Men vad du behöver
Är en boning i dej själv - det måste man ha

Rulltrappan rullar
Vi torteras av musik som söver
Rulltrappan rullar, dom får oss att vilja ha en massa skit vi inte behöver
Rulltrappan rullar, krossa kapitalet
Vi behöver inga prylar, vi behöver inte skvalet
Men en boning i sej själv måste man ha
Och en boning i mej själv är allt jag vill ha"

Ja visst är det så... prylar och klöver är aldrig fel men en viss överkonsumtion kanske sker ibland. Nu har jag shoppat lite igen, fan det är jävligt kul asså. Denna gång har det dock handlat om internetshopping så jag hoppas leveransen kommer som den ska så man inte blir blåst. Det som känns skönt är att jag inte lägger pengar på sprit nu för tiden, jag har lagt pengar på saker som förhoppningsvis räcker lite längre än ett par flaskor sprit. Det är kul.

Jag är (tyvärr) en man utan frisyr... eller ja vafan det är ju skit samma men jag bär keps eller mössa jämt i princip så jag beslöt mig för att inhandla 2 cleana märkeskepsar till ett okej pris sem köpte jag detta:

Är förbannat trött på böjda, slitna och/eller sönderbrutna plastkort i plånbok så detta kanske kan vara en bra investering, det återstår att se.

40 dagar i nyktert tillstånd idag... och dagarna rullar på. Det är riktigt bra, jag har fått beröm för att jag klarar av att hålla mig nykter och för första gången i mitt liv har jag kunnat ta åt mig det beröm jag fått. Har även hört att jag låter gladare/positivare nu och utstrålar mer självförtroende än tidigare. Sånt märker jag inte själv tyvärr men det gör mig glad om folk uppfattar mig så. Det känns nästan värt att hålla sig nykter av bara den anledningen men det är rätt tufft faktiskt. Det finns ett ständigt sug men jag vet att jag inte kan dricka nu och har under en (för mig sett) ganska lång period kännt en jämn nivå i mitt välmående. Några ångestattacker har hälsat på mig men jag har klarat den pärsen då och gått segrande ur striden. Det är bra, jag ska försöka rida vidare på den positiva vågen så länge jag kan... bara jag slipper lida alla helvetes kval av alkoholsug så är det en bra bit på vägen. Ibland saknar jag kärleken, en partner att dela livet med men jag är rädd för den också och vet att ingen falsk glädje kan få mig lycklig. Träffar jag en donna så får det ske naturligt, det sker när det sker och vad som händer då visar sig då.

Ingen idé att jaga desperat och rusa in i blindo... jag har Bajen som min partner just nu och snart börjar fotbollen så då vill man ju fan inte vara otrogen heller. Det är viktigt att kunna fokusera på sin grönvita älskling som dessutom fyller år på fredag, 111 år, det är ingen ungdom precis.

Jag känner mig i god balans just nu men är trött och ska snart avsluta den här dagen hade jag tänkt så jag säger tack och hej för den här gången. På återséende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0