No Country For Old Men

Var och såg No Country For Old Men torsdags, den bästa film jag sett på länge.

Ett utdrag från MovieZine.se:
"Intressantast är dock Javier Bardems lönnmördare Chigurh. Socialt handikappad, sjuttiotalsfrilla, empatilös, och en massa märkliga vapen. Här krävs inga repliker om favabönor för att man ska tycka det är obehagligt, Bardem har ögonen och de stela kroppsrörelserna som sina bästa vapen, och det har Coens tagit fasta på."

Läs hela recensionen på: http://www.moviezine.se/filmsidor/no_country.shtml 

Min personliga åsikt är att det faktiskt är Javier Bardem som gör hela filmen. Hans karaktär Anton Chigurh är guld, visst, han gör hela filmen för att handlingen kretsar kring honom men hans utséende och betéende lyser verkligen psykopati och det gillar jag. I övrigt garvade jag rätt mycket under filmen, det blir lätt patetiskt stundtals när amerikaner ska skildra tuffa westernhattar i knarkhärva men den här filmen var verkligen sevärd så se den!!!

image40

Krona eller klave?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0