Resa

Jag är jävligt sugen på att ge mig ut för att resa och se saker. När man kollar film riskerar man att drömma sig bort till platser man ser i filmen. Har i många år varit intresserad av att ka till England, men även Skottland och Irland. Det kommer kanske bliv av någon gång men som läget är just nu ligger det tyvärr långt borta.
Filmer som, "London to Brighton" och "Quadrephenia"  har fått mig att vilja se Brighton. Jag är sugen på att bege mig ut på piren, Brighton Pier (förr kallad Palace Pier) och kanske det kan öppnas lägen för några gulingar på nån pub där ute. Skulle vara en riktig upplevelse att få se denna stad i alla fall.

image8
Mycket vacker bild.
Det är fint med kuststäder där möjligheterna öppnar sig med vattnet.

London vill jag naturligtvis uppleva också, skulle jag göra en sån här resa så skulle fotboll naturligtvis ligga i fokus. Kuska runt på de brittiska öarna och kolla fotboll skulle vara en dröm. Jag har ett lag jag gärna skulle vilja se, både på deras hemmaplan men framförallt på bortaplan (skulle jag tro). Sen skulle det självklart vara intressant att få åka till Dublin och Glasgow. Tyvärr kunde man ju inte åka till Irland när Bajen mötte Cork men jag fick i alla fall uppleva Utrecht borta och dagarna i Amsterdam var sannerligen en upplevelse på flera olika plan.

Italien har jag varit i när jag var liten, men det är för länge sedan för att jag ska ha några bestående minnen från det. Det var i samma veva som jag var i Tyskland när dom vann VM i fotboll 1990, minnena man har där ifrån är att det var fullt med tutande bilar på gatorna och en massa tyska flaggor efter matchen. Det ska även ha bjudits på skumpa ur en prototyp av VM-pokalen, det är dock bara vad jag har fått berättat efteråt och inte vad jag minns. Italien hur som helst, ett land jag gärna besöker igen för att få mer upplevelser i mitt än så länge ganska oberesta liv. Ett Rom-derby skulle vara mäktigt att uppleva men även Neapel/Napoli känns intressant, kan inte låta bli att nämna Milano heller men jag är mest sugen på de två förstnämnda.

image9image10image11
Utrecht away_______________Colosseum, Rom________Neapel____________________

Kommentarer
Postat av: martin

ja, religöst krupp orkar jag heller inte med och lite väl rundat språk har jag valt att skriva med för att de äldre som följer min blogg ska förstå vad jag menar. när det kommer till vad jag tror på så är jag inte alltid en mesig kyrkokille som accepterar allt för att jag är mentalt svag (som verkar vara den generella svenska bilden för troende)såklart att jag ifrågasätter och inte fattar vilken gröt jag hamnat i ibland. men sen står jag där under ett turkderby Fener vs. Galatasaray, ligger där i sängen eller sitter på en hård träbänk i kyrkan och fattar att det finns en snubbe som lyssnar, att det faktiskt finns en snubbe som hade en tanke och en plan med en värld som den här. det är väl honom vi valt att kalla Gud. Jaja, ska väl sluta föra en sån propagande. det spelar ingen roll vad jag skriver, det är Gud som måste få visa vad han går för och då behövs en vilja att vilja se det också - om jag fattat rätt. hur som helst. schysst med fotboll och själklart att hammarbymannen ska ut och resa. bättre erfarenheter, roligare möten med människor och bätre fotboll får man leta efter.
allt gott o Guds frid

2008-01-13 @ 19:11:33
URL: http://hallman.blogg.se
Postat av: gelinda

Brighton e jättefint! Var där ett par ggr när jag bodde i London, som för övrigt inte heller går av för hackor. Va väntar du på, ut o res! :)

2008-01-22 @ 21:44:35
URL: http://gelindas.blogg.se
Postat av: LDP

Ja, vad väntar jag på. Ekonimiska resurser kanske... äh vafan man kan dra ändå. Sticka iväg och ta ett jobb någonstans eller så.

Jaja, London och Brighton som sagt. Vilka drömresor =)

2008-01-22 @ 21:53:12
URL: http://litdeparade1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0