Krogen en söndag...

...eftermiddag. Dagen efter jag bestämt mig för att golva alkoholen med en TKO hamnade man på krogen igen, O´learys. Men det gick vägen, käkade en hamburgertallrik och drack cola medans jag kollade på Udinese - Inter, kastade även några blickar på Man U - Yids. Kändes riktigt skönt att sätta sig ner med lite läsk och mat för att kolla fotboll istället för att sitta med rus och tro sig titta på en match. Tanken var egentligen att bara ta en promenad i solen efter att ha kommit hem från ett besök hos min dotter (tyvärr var hon inte på sitt bästa humör idag, hon är speciell alltså, på många sätt). Man blir ju lite ledsen när kontakten inte är den bästa och när vi väl ses så blir det inte som man hade hoppats på, men jag ska inte ge upp, jag ska kämpa vidare och finnas där för henne. Förhoppningsvis kommer hon uppskatta det en dag, ibland har vi jävligt kul ihop och när hon är glad lyser hon som en sol. Det är som stunderna som är så jävla oslagbara.

Hur som helst, jag skulle bara ta en promenad i solskenet som besökte oss idag och det rensade tillfälligt lite negativa tankar. Promenader är verkligen bra, måste komma igång med det mer... var rätt duktig på det förut faktiskt. Träffade på en polare som var ute och åkte bil under min promenad (hoppade in och snackade lite med honom om mina närmaste framtidsplaner = att sluta dricka alkohol och hur jag ska ta mig dit) så det blev inte en så lång promenad som jag hade tänkt mig samt att jag sen hamnade på O´learys där jag åt och drack fettma medans jag kollade på fotboll. Slutsatsen blir alltså att den nytta jag stod i begrepp att utföra raserades helt under nån timme på en resturang. Det viktigaste var dock att jag klarade testet, att hålla mig borta från det som fanns så nära genom att ersätta det med annat och att jag ändå hade det riktigt trevligt i min ensamhet i en lokal med en hel del folk som drack alkohol. Det är nog därför jag skriver det här nu, för det kändes verkligen bra med promenaden i solskenet där jag stundtals flinade medan jag nästan maniskt nynnade orden:

Djurgårn brinner redan i september i år
Kylan kom och luften blev så klar
Dom röda löven faller ner
På gången där jag går
Med mitt kaos
Och min jakt efter hållbara svar

Djurgårn brinner
Ingen sommar räcker mycket längre än hit
Du vet vad du har, aldrig vad du får
Men jag måste dit
Allt jag saknat
Det har vaknat
Djurgårn brinner igen
Brinner för en vän
För en fri man i stan

Inte för att jag gillar att ta ordet "Djurgårn" i min mun men det här handlar om helt andra saker än fotboll och mina åsikter om föreningen med samma namn. Låten har dom senaste dagarna etsat sig fast i mitt huvud och texten är så vacker, vacker på ett positivt och gladare sätt än låten "Lit de parade" som verkligen är en sorgsen historia men så jävla vacker att tårarna ligger nära till hands. Den låten har den senaste tiden fått alltför stora proportioner i mitt liv vilket avspeglar sig här i och med bloggens namn bland annat. Man inbillar sig att man känner igen sig i vissa låtar/texter, vilket man i och för sig ibland gör och det är inget mer med det. Har egentligen inget att tillägga om det, allt handlar bara om känslor, det är bara så. Känslor som åker hiss mellan himmel och helvete och handlingar samt ageranden som ger en bitter eftersmak. Fokusering och handlingskraft är vad som gäller nu, bryta mönstret och lämna det förlovade landet där tomma tunnor skramlar mest www.magnell.nu/Text_Europaväg_66_Tomma_tunnor.htm  

Allt jag skriver handlar om mig själv, det är ingen som gjort något mot mig utan folk är för det mesta snälla och och behandlar en som man fötjänar att bli behandlad. Nu pratar jag dock om civila människor och inte om en viss yrkesgrupp som har en väldig förmåga att tro sig veta bäst och ska visa det, oftast, med en äckligt nedsättande och nonchalant ton. Jo, man kan vara nedsättande och nonchalant på samma gång. Jag gillar inte snutar, jag hatar dom inte (eller det kanske jag gör) men många i den yrkeskategorin kan få en att dra alla över samma kam, det är tyvärr mina erfarenheter i alla fall.
(Är det inte så man brukar säga förresten, dra alla över en kam? ah, osäker där, kant kanske? eh skit samma). 

Nu till något positivt, med det strålande väder vi har haft idag så börjar man ju längta till våren rent årstidsmässigt, våren för mig är lika med allsvenskan i fotboll och, om man har tur, ett fint varmt/milt väder. Men mörkret faller tidigt fortfarande och det påminner en om att vi inte riktigt är där ännu. 

image22
Nu längtar man hit, på Söderstadion där är vårt hem!

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

När jag tittar in på din blogg ser jag först Bajen och sedan Uffe-text till En fri man i stan, jag har en egen kategori med Uffe på min blogg. Det var två bra anledningar till att jag återkommer till din blogg.

2008-01-27 @ 22:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0