Ett par dagar framåt

Otryggheten i mig själv har kommit tillbaka, kanske därför jag på nytt försöker mig på något jag förmodligen inte behärskar, eller i alla fall försöker mig på något som förmodligen kommer rinna ut i sanden. Bloggandet är nog inte min grej men jag ser det som terapi just nu. Hur som helst så har jag idag fixat något att sysselsätta mig med i 3 månader framöver. Håller på att gå sönder psykiskt så det här blir nog bra.

I morgon ska man iväg på middag hos ett gäng gamlingar, det passar mig bra. Har beslutat mig för att hålla mig jävligt lugn vad det gäller alkoholen (och andra substanser) den närmaste tiden för att på något sätt ge min kropp och min själ en stilla verklighet istället för kaotiska verklighetsflykter.  Måste sköta medicineringen också vilket det varit lite si och så med den senaste tiden, jag lovade mig själv att sköta den men när det gäller alkoholen är ordet karaktär inte det första min trasiga hjärna vill förmedla min kropp med. Nu ska det dock bli ändrig på det.

På lördag ska det bli fest, kalas med paket, glass och kakor för min dotter som fyllde år för ett par dagar sedan. Det ser jag verkligen fram emot, hoppas det inte strular till sig där.

Söndag blir det förmodligen lugna bananer och på måndag tar man ett steg närmare in i samhället.
Det känns bra faktiskt!

Nu ska jag tända mig en cigarett och hylla det milda klimatet som infinner just nu.
Tackar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0