Bra söndag!

Söndagar brukar vara veckans tråkigaste dag men idag är jag faktiskt glad, nöjd. Har haft en bra dag.
Gick ut på promenad strax innan 12.00 och rörde mig mot dom centrala delarna av staden. Har handlat lite kläder som jag är mycket nöjd med och har sedan jag kom hem vid 15-rycket rensat bland gamla kläder som jag inte anser mig behöva längre. Känns mycket bra att ha gjort det, fått lite struktur i sin garderob. Fyllt på med lite fint och nytt samt minskat den på massa skit. Promenaden gjorde mig gott hur som helst och jag hoppas jag har bränt lite kalorier. Har lärt mig äta också dom senaste dagarna, dvs äta långsammare och tugga maten. Försöka njuta och känna smaken av det man äter. Låter sjukt kanske men det har inte varit min melodi, hoppas det kan bli det i framtiden. Man håller sig längre också, blir inte hungrig lika fort är vad jag vill ha sagt.

Jag är nykter fortfarande också, det är bra det, 30 dagar idag. Pengarna jag skulle ha lagt på festandet (systembolaget, krogen, taxiresor, ev. fyllekäk) har jag nu lagt på kläder. Men nu får jag försöka hålla i slantarna lite nu så jag har råd att åka på matcher när fotbollen drar igång men men...:
Vi lever för dagen
vi trivs bra med det
det e vi som e
socialgrupp 3

...så man vet aldrig hur det går haha. Detta var ett litet utdrag ur låten Socialgrupp 3,  en fantastisk låt av Sthlm Södra/Bajentrubaduren Sjuttisju som faktiskt beskriver mycket av mitt "tidigare" liv (så den har varit lätt att ta till sig). För mig kommer inga pengar läggas på att berusa mig i alla fall så jag har stora förhoppningar om att kunna få fortsätta vara glad och få se många matcher med Hammarby i fotbollsallsvenskan detta år 2008. Har fotbollsabstinens, och stundtals tyvärr även abstinens efter alkohol!!

Jag ger mig där... lev väl gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0