17 dagar

Den 26e januari skrev jag:
"Blandade känslor, läge att göra något radikalt om livet inte ska sluta redan nu."

Det kan man väl nästan säga att jag har gjort också, olika möten och grejer. Nykter för 17e dagen i rad idag och har idag gjort leverprov och börjat med antabus. Mina värden var "inte dom bästa jag sett" fick jag höra men efter 17 dagars uppehåll var det i alla fall inom räckhåll för att påbörja kuren av antabus. Bra det för suget jag har kännt den senaste tiden i takt med att min psykiska hälsa åker jojo har varit mycket påfrestande och då är det lätt att man trillar dit igen. Därför ser jag det här som ett alternativ och ytterligare ett steg i förändringen av mitt liv.

Skönt att det inte bara blev snack den här gången utan att jag verkligen gjorde något radikalt för att förändra min livssituation. Dom depressiva dalarna faller på titt som tätt fortfarande, skillnaden nu är att jag inte flyr från den med hjälp av alkohol... eller i viss mån annat.

Ska snart iväg på möte också, det kanske finns hopp! hehe


image33

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Önskar dig lycka till. Kämpa på nu mot ett ljusare och friskar liv. Livet har så mycket gott att erbjuda!
Ha det gott!

2008-02-14 @ 08:13:22
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0